تکرو | مجله تکنولوژی و فناوری اطلاعات

جدیدترین اخبار دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات از سراسر وب

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

حمله هماهنگ هکرها به 23 نهاد دولتی در ایالت تگزاس آمریکا

هفته گذشته بیست و سه دولت محلی در ایالت تگزاس مورد حمله باج افزار قرار گرفتند. هنوز از خسارات احتمالی گزارشی منتشر نشده است.

صبح روز جمعه 16 آگوست (25 مرداد) به وقت محلی در ایالت تگزاس، کارمندان دفاتر دولتی این ایالت مشکل دسترسی به اطلاعات خود را در دپارتمان منابع اطلاعاتی تگزاس (Texas Department of Information Resources) گزارش کردند. این دپارتمان می گوید حملات اکثراً دولت های محلی را هدف قرار داده اند و سیستم ها و شبکه های اصلی ایالت تگزاس در امان مانده اند.

حمله باج افزار در آمریکا

تیم های امنیتی تاکنون موفق به شناسایی هکر یا هکرها نشده اند ولی گمان می رود از یک نوع باج افزار برای حمله استفاده شده باشد. حملات باج افزاری معمولا توسط هکرها برای کسب پول هنگفت در مدت زمان کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند. در این نوع حملات معمولا دولت های محلی و کوچک که منابع لازم برای دفاع از خود را ندارند هدف قرار گرفته و در اکثر اوقات وادار به پرداخت مبالغ خواسته شده می شوند.

جالب اینکه در پاره ای از اوقات هکرها با دزدیدن ابزارهای امنیتی از آنها برای توسعه باج افزارهای جدید استفاده می کنند. اردیبهشت ماه امسال هکرها به کمک یکی از ابزارهای سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) رمز ارز استخراج کردند.

این حملات پای نهادهای امنیتی بزرگ آمریکا را به ماجرا باز کرده است

این حادثه واکنش نهادهای امنیتی بزرگ و مقامات ایالت تگزاس را در پی داشته و در اولویت های اصلی آنها قرار گرفته است. اهمیت این حملات آنقدر بالا بوده که پای وزارت امنیت میهن آمریکا، اف‌بی‌آی، سازمان مدیریت بحران فدرال (FEMA) و دیگر نهادهای امنیتی فدرال را نیز به ماجرا باز کرده است. سران ایالت تگزاس هنوز از میزان خسارات وارده سخنی به میان نیاورده و نحوه پاسخ‌دهی به این حملات را اعلام نکرده اند.

حملات باج افزاری معمولاً توسط گروه های تبهکار سایبری انجام می شود اما گاهی اوقات هم دولت های متخاصم از این روش برای رسیدن به اهداف خود بهره می گیرند. چند روز پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت کره شمالی برای کسب منابع مالی مورد نیاز برای برنامه هسته ای خود، بالغ بر 2 میلیارد دلار رمز ارز سرقت کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
techro مجله ی خبری فناوری اطلاعات

معرفی 10 گوشی پرفروش جهان ؛ پرفروش ترین موبایل قرن به کدام برند تعلق دارد؟

معرفی 10 گوشی پرفروش جهان ؛ پرفروش ترین موبایل قرن به کدام برند تعلق دارد؟

اخیرا لیستی با عنوان 10 گوشی پرفروش جهان منتشر شده است که 8 محصول از شرکت نوکیا در این لیست جای دارند. در ادامه لیست پرفروش ترین موبایل های قرن را بررسی می‌کنیم.

طی چند سال گذشته حوزه تکنولوژی در جهان به ویژه تولید موبایل با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است و سالانه شاهد عرضه جدیدترین و پیشرفته‌ترین گوشی های موبایل هستیم. اما اگر بخواهیم به لیست پرفروش ترین موبایل های قرن نگاه کنیم، در کنار نام برندهای جدیدی چون اپل که محصولات پیشرفته این شرکت‌ها در کنار قابلیت‌های پیشرفته خود نگاه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است، نام محصولات قدیمی شرکت نوکیا نیز دیده می‌شود. در ادامه 10 گوشی موبایل پرفروش جهان در قرن گذشته را مورد بررسی قرار می‌دهیم. گفتنی است در این لیست از 10 گوشی پرفروش جهان، 8 گوشی به شرکت نوکیا تعلق دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
techro مجله ی خبری فناوری اطلاعات

گزارش مالی اپل برای سه ماهه سوم 2019 از فروش ضعیف آیفون حکایت دارد

امروز گزارش مالی اپل برای سه ماهه سوم سال مالی 2019 منتشر شد. این شرکت طی بازه زمانی فوق به درآمد 53.8 میلیارد دلاری رسیده و سود هر سهم نیز 2.18 دلار اعلام شده است. این آمار از افزایش 1 درصدی درآمد اپل نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

بر اساس گزارش مالی اپل برای سه ماهه سوم 2019 درآمد این شرکت از فروش آیفون به 25.99 میلیارد دلار رسیده، در حالی که سال گذشته این رقم برابر با 29.47 میلیارد دلار بود. بنابراین برای نخستین بار از سال 2012، آیفون ها کمتر از نصف درآمد کل اپل را حاصل کرده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
techro مجله ی خبری فناوری اطلاعات

ربات‌های آینده می‌توانند فرزندانتان را بدزدند

ربات‌های پرستار آینده با ارائه‌ی خدمات و عملکرد بهتر نسبت به والدین انسانی می‌توانند به اولویت فرزندان تبدیل شوند و والدین را از حق طبیعی داشت

فرزند محروم کنند.

برخلاف والدین معمولی، والدین ربات هرگز خسته یا دچار حواس‌پرتی نمی‌شوند و صبر خود را از دست نمی‌دهند. به‌گفته‌ی جان سی هاونس، مؤلف اخلاق هوش مصنوعی، ربات‌ها می‌توانند روزی حق تربیت فرزند را از والدین بگیرند. داستان سریال تلویزیونی انسان‌ها (Humans که از شبکه‌ی AMC پخش می‌شود) حول آینده‌ای احتمالی می‌چرخد که در آن گروهی از ربات‌ها به نام Synth (سینث) از نظر ظاهر شباهت‌ زیادی به انسان دارند. این ربات‌هابه خودآگاهی می‌رسند و می‌خواهند از تحت سلطه‌ی اربابان خود رها شوند.

در فصل اول این سریال کاراکتر نقش اول سینت، آنیتا، به‌عنوان پرستار بچه خانه‌ای استخدام می‌شود. مادر خانواده که با اعتیاد به الکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند پس از چند شب متوالی دور بودن از خانه، بازمی‌گردد و می‌خواهد برای دخترش داستان بخواند؛ اما دختر می‌گوید: «نه می‌خواهم آنیتا این کار \را برایم انجام دهد.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
techro مجله ی خبری فناوری اطلاعات

به چه علت کاور پنجره های هواپیما هنگام تیک آف باید باز باشد؟

باز بودن کاور پنجره‌های هواپیما به هنگام نشست و برخاست هواپیما یکی از موضوع‌های داغ در مباحث هوانوردی است. در بیشتر پروازها، یکی از وظایف مهماندارها کنترل این مورد قبل از برخاستن یا فرود هواپیما است.

علت این کار نیز حفظ امنیت پرواز و مسافران در این زمان‌ها عنوان می‌شود؛ زیرا به استناد قانون «به‌اضافه ۳ منهای ۸» ۸۰% سوانح هوایی در سه دقیقه اول پرواز یا هشت دقیقه آخر و هنگام فرود هواپیما رخ می‌دهند. احتمال بروز سانحه در هنگام تیک-آف و همین‌طور فرود هواپیما بیش از هر زمان دیگری است و به همین دلیل لازم است نکات ایمنی در این دو بازه رعایت شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
techro مجله ی خبری فناوری اطلاعات

گیت هاب دسترسی کاربران ایرانی را مسدود کرد

گیت هاب دسترسی کاربران ایرانی را مسدود کرد.گیت هاب دسترسی کاربران ایرانی را مسدود می‌کند

گیت‌‌هاب براساس آنچه تبعیت از قوانین تجاری ایالات متحده عنوان می‌کند، در حال مسدودسازی دسترسی کاربران ایرانی است.

براساس گزارش‌‌های اخیر، گیت‌هاب طی ۲۴ ساعت گذشته با ارسال ایمیلی به کاربران ایرانی، از مسدودشدن دسترسی آن‌ها به سرویس خود با هدف تبعیت از تحریم‌های اِعمال‌شده از سوی ایالات متحده علیه کشورمان خبر می‌دهد. متن ایمیل ارسالی به کاربران ایرانی گیت‌هاب بدین شرح است:

به‌موجب محدودیت‌های مربوط به قوانین تجارت [خارجی] ایالات متحده‌ی آمریکا، حساب کاربری شما در گیت‌هاب مسدود شده است. کاربران حساب‌های عادی (غیرسازمانی) تنها برای ارتباطات شخصی خود به سرویس‌های مخازن عمومی گیت‌هاب دسترسی محدودی خواهند داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
techro مجله ی خبری فناوری اطلاعات